Değerli hocalarım,
Bu toki meselesi ile ilgili delilleriyle birlikte bir anlatım gerçekleştirseniz çok müteşekkir kalırız.
Hazırlamışsınız ama belli süre yetmemiş tekrar değinseniz çok güzel olur.Çevremdeki çoğu kişi bana bununla ilgili sorular yöneltiyorlar bunun caiz olmadığı ile ilgili delil istiyorlar.Malum cevaz veren bir sürü hoca var. Enflasyon farkının faiz olmadığı ve bu farkı almanın veya vermenin imam Yusuf’un ve imam Muhammed’in görüşüne göre caiz olduğunu; ortada mal olarak sipariş üsülü ile bir alışverişin caiz olduğu ilk ödeme yapılacağı zaman projenin hazır olduğu nerde nasıl yapılacağı özellikleri ve sıfatlarının belirlendiğini kabul edilmediği taktirde herhangi bir ödeme yapılmadan anlaşmadan cayma hakkının olduğunu hatta o ana kadar anlaşmada yapılmadığını söylüyorlar.Bu şartlarda caiz değil ise neden caiz olmadığını açıklamanız beni ve çevremdekileri mutlu edersiniz.Maalesef bu konuda çoğu müslümanın kafası karışık.
Mûteber gördüğüm bir hocaya delilleriyle bir cevap istemek hoş karşıladığım bir tavır değildir umarım afedersiniz. Sürekli caiz olmadığına dair delil isteniyor. Bu konuda ki isteğim benim bu konuyu açıklamam içindir.Açıklık getirmeniz bir çok müslümanın kafasında ki soru işaretlerini giderecektir.
Değerli hocalarım,
Bu toki meselesi ile ilgili delilleriyle birlikte bir anlatım gerçekleştirseniz çok müteşekkir kalırız.
Hazırlamışsınız ama belli süre yetmemiş tekrar değinseniz çok güzel olur.Çevremdeki çoğu kişi bana bununla ilgili sorular yöneltiyorlar bunun caiz olmadığı ile ilgili delil istiyorlar.Malum cevaz veren bir sürü hoca var. Enflasyon farkının faiz olmadığı ve bu farkı almanın veya vermenin imam Yusuf’un ve imam Muhammed’in görüşüne göre caiz olduğunu; ortada mal olarak sipariş üsülü ile bir alışverişin caiz olduğu ilk ödeme yapılacağı zaman projenin hazır olduğu nerde nasıl yapılacağı özellikleri ve sıfatlarının belirlendiğini kabul edilmediği taktirde herhangi bir ödeme yapılmadan anlaşmadan cayma hakkının olduğunu hatta o ana kadar anlaşmada yapılmadığını söylüyorlar.Bu şartlarda caiz değil ise neden caiz olmadığını açıklamanız beni ve çevremdekileri mutlu edersiniz.Maalesef bu konuda çoğu müslümanın kafası karışık.
Mûteber gördüğüm bir hocaya delilleriyle bir cevap istemek hoş karşıladığım bir tavır değildir umarım afedersiniz. Sürekli caiz olmadığına dair delil isteniyor. Bu konuda ki isteğim benim bu konuyu açıklamam içindir.Açıklık getirmeniz bir çok müslümanın kafasında ki soru işaretlerini giderecektir.